Sylvie

Hallo,

ik ben Sylvie Vanoost en ben geboren op 28 mei 1991 te Poperinge en woon in Poperinge.

Nu volg ik het 1ste jaar Bachelor in de Orthopedagogie.
De richting Orthopedagogie boeit me en we krijgen heel wat interessante vakken. Het contact dat kan gelegd worden met de cliënten vind ik hier super aan, wetend dat je als opvoerder-begeleider een verschil in het leven van die cliënten kan spelen. Slecht een simpel gebaar is vaak al voldoende.

Het onderwerp werklozen vind ik heel interessant om te bestuderen en te analyseren, daar heel wat mensen met werkloosheid te maken hebben. Niet alleen in België maar in verschillende landen is er heel wat werkloosheid.

SDC14311.JPG

Mijn persoonlijk besluit…

Het werken aan de wiki was een heel leerrijke ervaring. Het was zeer moeilijk om mijn weg te vinden in de wiki. Heel wat zaken heb ik gevonden door te zoeken, ik heb verschillende avonden voor de pc gezeten en zocht hoe ik wat moest doen op de wiki. Hierdoor heb ik heel wat zaken ontdekt. Wat moeilijk blijft rond onze opdracht, was het refereren, het lukte me wel, maar toch had ik problemen om alles te vinden wat er in de referentie moet staan.
Van de wiki onthoud ik vooral dat door zelf iets te zoeken, je het veel beter kunt onthouden en het leuk is dat je dan ermee kan werken. Je moet dan niet de ganse tijd uitleg vragen, waardoor je vlugger kunt verder werken.
Over het onderwerp werklozen is heel wat informatie te vinden, meer dan ik oorspronkelijk dacht.. Blijkbaar is dit een onderwerp die echt wel zeer actueel is.
Het was een zeer leuke ervaring om samen in groep dit te kunnen realiseren!

Hieronder vind u nog een filmpje waar werklozen aan het woord komen en praten met Vlaams Minister van Werk: Frank Vandenbroucke

Citaat
Een Vlaamse game-industrie? Het lijkt een contradictie maar ze bestaat. In Vlaanderen werden in 2006 voor 150 miljoen euro aan games verkocht. Met de consoleverkoop erbij gaat het over een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro.

Referentie
WYDOOGHE B.Game on! We krijgen er niet genoeg van. viWTA, Brussel. http://www.cjsm.vlaanderen.be/e-cultuur/downloads/dossier_jongeren_en_gaming_viwta.pdf, geraadpleegd op 15.01.2001, 32p.

Klik hier voor de publicatie

Vorige

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License