Silke

Hallo,

mijn naam is Silke Vankeirsbilck en ik woon samen met mijn ouders en 2 zussen in Ingelmunster. Ik ben 18 jaar geworden op 28 mei.
Mijn hobby's zijn weggaan met vrienden, sporten en lezen.

Op dit moment ben ik eerstejaarsstudente Bachelor in de Orthopedagogiek aan de IPSOC. Ik heb voor deze richting gekozen omdat ik een beroep wil uitoefenen waar de omgang met mensen centraal staat. Zo heb ik de afgelopen zomervakantie speelpleinwerking gedaan en ga ik al enkele jaren babysitten. Het liefste zou ik een job willen uitoefenen in een voorziening met kinderen met een mentale beperking.

Het thema van onze wiki spreekt mij wel aan, het afgelopen jaar was werkloosheid actueel in de media en dat zal het waarschijnlijk nog een tijdje blijven. Vanuit de studies die ik nu volg kan ik later te maken krijgen met werklozen, daarom vind ik het interessant om nu al eens stil te staan bij werkloosheid.

Afb008.JPG

Mijn persoonlijk besluit…

Toen we de opdracht kregen om een wiki te maken, zag ik dat niet meteen zitten. Als ik aan de computer werk, is dat echt uit noodzaak. Ik zoek vaak informatie op het internet, lees regelmatig mijn mails of werk in Word en Powerpoint. Als ik aan de computer werk wanneer dat niet verplicht is, ga ik naar facebook of MSN, maar ik ben zeker niet iemand die uren voor de computer kan zitten. Ik ben er niet genoeg in geïnteresseerd.

Daarom schrok de opdracht me een beetje af, ik dacht: "Met de computer werken is echt niet mijn ding. Hoe moet ik het in godsnaam voor elkaar krijgen om zo'n wiki te maken?!" Ik was heel blij dat het een groepswerk was, want op die manier kon ik, als ik weer eens vastliep, hulp vragen aan mijn collega's. Vooral Sylvie heeft heel wat uren gestoken in het uitzoeken van hoe we precies met de wiki moesten werken. Zij nam een beetje de leiding en hield ook bij wat er precies nog moest gebeuren aan de wiki. Het groepswerk verliep volgens mij goed, er was een goede communicatie tussen de groepsleden. Op die manier wisten we wat we moesten doen en kreeg onze wiki beetje bij beetje vorm. Iedereen heeft de stappen individueel afgewerkt en op de wiki geplaatst.

Nu het meeste werk er op zit, blik ik toch met een goed gevoel terug op de opdracht. Ik vind dat we hier een mooi resultaat bekomen hebben en vond het helemaal niet zo erg om aan de wiki te werken. Ik wil dan ook mijn medestudenten bedanken voor de goede samenwerking! Bedankt!

"Een Vlaamse game-industrie? Het lijkt een contradictie
maar ze bestaat. In Vlaanderen werden in 2006 voor
150 miljoen euro aan games verkocht. M et de consoleverkoop
erbij gaat het over een jaaromzet van meer dan
200 miljoen euro."

WYDOOGHE B. De Vlaamse game-industrie, http://www.cjsm.vlaanderen.be/e-cultuur/downloads/dossier_jongeren_en_gaming_viwta.pdf, 2008.

klik hier voor de publicatie

Vorige

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License